onsdag 14 augusti 2013

Humle och Dumle!

I morse frågade mina arbetskamrater Humle och Dumle om det var okej att komma och köra med oss!

Visst sa jag, alltid gött att förnedra nya förmågor. Båda var rätt ödmjuka inför uppgiften och sa att dom hänger med så länge det går (det blir nog inte så länge tänkte jag rått).

Klockan blev 18 och allt fler cyklister dök upp för samlingen vid Ericsson! Humle och Dumle syntes dock inte till och jag började bli orolig - skulle jag inte få vara med om det roliga att kränka två arbetskamrater? Till slut dök dom dock upp och jag log hånfullt inombords....

Vi rullade iväg, som vanligt en samling cyklister från Göteborgs alla olika klubbar, alla med samma mål - att samla på sig ohälsosamt mycket mjölksyra!

Humle och Dumle rullade med i kedjan ner till Lindome där vi delade upp oss i två lag som skulle köra lagtempo ner till Kungsbacka. Här fick herrarna släppa för första gången.

Vi rullade genom Kobacka och körde storlagtempo ner till Fjärås. Upp mot krönet gick det på i maklig takt, i den lätta medvinden efter krönet bombades det på och Humle och Dumle flög av så hårt att det hördes. Nåväl, det var inte bara Humle och Dumle som hade det jobbigt, strax före Bräutigams var det bara tre som snurrade där fram, resten bet styrlinda.

Vi rullade upp mot bräckan och tillbaka mot Anneberg i mindre lag och 40/20 intervaller. Via småvägarna rullade vi sedan hemåt i lagtempo där det bitvis gick ordentligt fort (allt beroende på vem som ville köra sönder sig själv sönder och samman en sista gång).

I Kållered när Fidde gjorde ett sista självkränkningsförsök blåste vi så förbi Humle och Dumle igen (jag tror dom hamnade i diket av fartvinden), dom hade jobbat sig hem i heroisk fart.

Alla ni som var med ikväll! Tack, jag tycker vi hade det riktigt trevligt ihop, mina ben var riktigt risiga efter attackerna och farten innan Rävekärr!

Fidde, vem var först upp vid krönet i ovanför Kållered? Vi som satt kvar i klungan tyckte du blev slagen av en tjej - Tack Beata, du gjorde kvällen.

Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar