lördag 17 augusti 2013

Aspenäs Triathlon

Som många av er säkert vet så håller vi i conti på med lite allt möjligt inom konditionsidrott, både jag och min bror kör triathlon Patric och Enar är riktigt duktiga löpare men heeelt kassa på att simma så triathlon är inget alternativ för dem.
Jag och Fidde hade idag lördag tagit oss till Aspenäs med målet att deltaga i en triathlon tävling.
Jag (Erik) den lite smartare brodern hade anmält mig innan och fidde hade åkt dit i hopp om att efteranmälan var möjligt.Det var den inte, han fick då ta sitt pick o pack och dra iväg och hitta några andra att leka med.
hur som helst tävlingen startade med 1500 meter simning som gick bra jag tror jag var 3a upp ur vattnet,efter det var det dax för 4 mil cykling som också gick riktigt bra. Det har jag alla härliga Göteborgscyklister att tacka för. Tack så jätte mycket för att ni har låtit mig lida riktigt många gånger i år det har gett resultat :)
In i växlingsområdet och ett sjukt kasst byte till löpning men det hade jag nästan förväntat mig jag är ju lite av en fippelgubbe. jag höll ihop min löpning och 1 mil senare kunde jag passera mållinjen som segrare.
Gött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar