söndag 3 februari 2013

Billingens Långlopp

Tävlingslördag igår igen, denna gång längdskidor 44km på Billingen i Skövde. En slinga som skulle köras 11 varv. Jag och bröderna Gustafsson: Erik och Fredrik, skulle jaga livet ur varandra. En del andra deltagare också i loppet men det viktiga är ju att vinna den inbördes kampen.

Jag inledde starkt med att med kanske en knapp kilometer kvar till första varvningen trampa loss bindningen från skidan. Helt kört att laga.
Bara att ta skidan i handen och springa bredvid spåret mot funktionärerna vid varningen. Ingen skida som passade där, men fick hjälp att få tag i en uthyrare några hundra meter bort så jag fortsatte löpningen och satte av dit. Fick tag i nya prylar och så ut i spåret igen. Bra med löpsteg i sådana lägen.

Kul att köra och härligt att bli peppad av dom andra i laget, t.ex. när man varvar - en överlycklig Fredrik som ropar "FÖRNEDRING" och höjer armarna när han åkt klart och jag åker under målfållan. Han blev ju inte mindre skadeglad när han förstod att jag hade ett varv kvar då...och sen var snacket givet igen hela hemresan.

Enar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar