söndag 17 februari 2013

Anställningsintervjun!

I den här branschen får man vara beredd på snabba förändringar!

Igår ringde ledningen för Conti Ck och uppmanade mig att att infinna mig i Eklanda idag, söndag kl 11.00. Jag skulle ha en så tung pendlarcykel som möjligt (gärna med pakethållare). Bockstyre var förbjudet!

Eftersom jag verkligen gillar Contifamiljen hade jag väl inget val utan rullade bort till Eklanda. För att anställningskränkningen skulle ske på ett korrekt sätt hade intervjuaren tillika huvudkränkningsmannen Fredrik G med sin lillebror Erik G (som gjorde vårpremiär på sin racer men smala däck i snöandet...).

För att kunna fullborda dagens kränkning rullade så Fredrik iväg på sin svinslimmade CX (utan skärmar, hmpf!). Vi skulle hämta upp Jonas för att han skulle få bevittna kränkningen så enda vilan blev Kullavik!

Nu kunde så äntligen dagens uppdrag börja. I ymningt snöande och vind som vred och slet i en från alla håll kämpade jag som en galning bakom Fredrik och hans tajta rumpa. Han körde som om jävulen jagade honom. Han tog mest vind av oss alla och körde som vilde i motluten.

Till slut fick jag ge upp och se mig besegrad, jag tokbonkade och hade knappt styrfart på slutet.

Fredrik var dock nöjd med resultatet och när vi efter 4 timmar rullade genom stan lät han meddela att jag var återanställd i Conti CK. Jag är verkligen glad för detta (men inte mina ben....).

Tack för idag Fredrik (ditt svin), Erik och Jonas - snyggast är ni!

Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar