torsdag 4 juli 2013

Summa sumarium

Hur ligger det till här då? Jo då, det var pro tour i tisdags och det var Conti utmaningen som skulle besegras. Den suveräne Olof körde hårdast och vann, men det var mest materialets förtjänst han, hade visst varit hemma hos den galne dansken och lånat hans elcykel. Lunkan har lovat att träna hårdare och ta tillbaka första platsen. Gabriell skyllde på att han var tung men jag tycker han är riktigt tight och fin. Patric hade lyckats knipa en andra plats om han hade kört i motion men nu valde han elit och kom sist.

Mycket starkt kört av alla som kom och antog utmaningen. En sak jag förvånade mig lite över var att ingen försökte muta mig i och med att jag tog tiden. Så till nästa gång... jag är billig i många avseenden, ni ska bara se mig på krogen.

Ett stort tack till Johan som drar i trådarna. Lite synd att det inte var fler som vågade komma, så extra grymt av alla som körde. Vi hade också fixat lite enerigi från Maxim till snabbaste herr och dam.

Idag så var det Tt träning med hårda fort cyklande gubbar från Kungälv, plus en hjul sugande waterboy.
Vi startade vid Konhals färja och lät inte Lunkan och Johan A få någon uppvärmning alls innan vi drog på, det e så kompisar gör.
Vicktor och Mackan körde ett litet eget partempo och försökte jaga i kapp oss. Men de två tomtarna var lite klena och var bara nära att hinna upp oss ett par gånger :-).
Om man kollar på snittet så kan jag lova att de körde fortare än våran grupp bestånde av Lunkan, Gabriel, Johan A, Jag (spinko fidde) och sen så släpade vi på någon mer.. tror han heter Patric.
Men fy fan vad hård Gabriel var i dag, man känner sig klen som en sparv. Lunkan körde ända in i kaklet idag och fick släppa. Men jag vet att han ville tillbaka till sin bil med en hoppborg på släpet, man var ju inte lite sugen på att blåsa upp den och hoppa som en tok. Hur som helst så är det sjukt fostrande att köra med kungälvarna och jag bonkade något grymt, orkade knappt hålla hjul. Men nu har jag laddat med kanelbullar så kroppen ska få allt den behöver.

Bästa maten på jorden.


 Aktivitus har skaffat miljöbil som går på gräs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar