lördag 20 juli 2013

Nöjd!

Efter att ha tagit del av olgarssons blogg (mumien) har jag förstått vad cykling går ut på. Inser att det inte ens är värt att bli besviken över sig själv när man blir kränkt av fidde trots hans pundarspinkiga lår!

Måste hitta någon annan att kränka. Har kommit på att fiddes brorsa Erik är det perfekta offret (han hatar att förlora i har vara cyklat några månader). Han slog mig på några fjolliga spurter för någon vecka sedan och var glad för det! Detta skall aldrig hända igen....

Idag var det ett tiotal stekheta cyklister som dök upp och vi rullade iväg för att köra backarna på NDL! Mitt mål var solklart - bli inte slagen av Erik! Likt ett mantra nynnade jag en ramsa hela vägen bort till tollered! Jag insåg tidigt att Erik också läst mumiens blogg och valt mig till slaktoffer! I tolleredbacken blev det dött lopp, vi cyklade upp sida vid sida och ingen vill bränna sig före edsås...

I botten av edsås tar Erik mitt hjul och ligger där till toppen men tappar mig med ett tiotal meter vid krönet, jag och Jonas försöker köra av honom men efter någon minut kom han bombande med en min jag sent skall glömma, Erik ville döda mig och jag inser att det är på liv och död nu! Det är jag, Erik och ödenäsbacken! Smart som jag är låter jag Erik dra in i backen i jag tar hans hjul, Erik ställer sig upp flera gånger och tokspurtar för att bli av med mig, jag biter mig kvar som en igel och när Erik är så trött att han är på väg ner i diket efter ett ryck lägger jag in en tyngre växel och lämnar honom till vargarna!

Nu mår jag bra, har precis sparkat neråt! Vem som vann av fidde, Jonas, Martin, Hannes, Jansson och Mikael har bag ingen aning om, jag hade ju bara ett mål!
Efter det var Erik ödmjukt knäckt och lät mig ligga före honom och njuta!

Farten var hög och vi åt hinkvis med pannkakor på råda säteri (hagabullen var stängt och lunkan vägrade öppna, trots att vi hörde att han var hemma).

Nu ligger jag vid havet och ler! Tack alla som var med idag och förgyllde sommaren 2013 med ytterligare ett fantastiskt contipass....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar