onsdag 15 maj 2013

Goa lagkompisar man har! (Spana in filmen)

Det var lite färre cyklister än förra gången, undra om det var den hårdare banan eller vädret som skrämde mest. Trampen cyklisterna uteblev nog i rädslan för att bli avhängda av token Enar och stollen Patric.

Kände mig trött på transporten bort till starten men sa till mig själv "sluta va sån fjolla". Jag bad även Enar håna mig för att få lite mer kraft. 

Starten gick och Olof, Lunkan och Per drog iväg och fick lucka och för en gång skull så funkade min hjärna som fattade att det där kan hålla, så jag bryggade. 
Sedan var det bara till att trampa och hjälpa till för att hålla klungan bakom oss för jag hade på känn att Enar jagade som en galning därbak. 
Som den smarta ickecyklist jag är drog jag igång spurten tidigt och brände mig själv. Lunkan som har blivit lite starkare i och med sitt tredje barn drog det längsta stråt och vann spurtpriset, och visade att gammal är äldst. När klungan kommer i mål ser jag på Enars flin att han har jagat oss väl, så allt är som det ska i Conti.

Med sega ben så var det sedan dax att ta oss tillbaka till starten som nu var mål (förvirrande för en sån som mig). Det blev lite småattacker och körning i backarna och klungan splittrades en del. Det bästa var att Svinet Enar Andersson var så brutalt avhängd och förnedrad :-). Ingen fattade att vi gått i mål och allmänt kaos rådde. Men jag lyckade skrapa ihop några poäng i alla fall. Patric körde bra som alltid och satt med fint, och han hann till och med lite peppning på slutet. 

Tycker det blev en mycket bra tävling och Johan Lomander är kungen som drar i det. En liten sak till.. nästa gång måste vi försöka hålla oss på vår väghalva.

Brorsan har slängt ihop en film från gårdagen, i slutet så ser ni spurten om spurtpriset... riktigt tajt!
Pro Tour Light 20130514

Erik är den nya it-ansvarige i Conti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar