onsdag 6 mars 2013

Odjuret!

Vädret skulle vara strålande sol men det blev mulet, dock med hela 7 grader varmt vid start. Fyra förväntansfulla pojkar gav sig av strax efter kl 16. Johan Lomander kände sig sjuk (av farten kanske) och vände hem redan i Kungsbacka.

Här är vi på en bräcka som vi alla känner igen,eller?

Efter Kunsbcka körde vi ner till Fjärås och vände tillbaka mot Hjälm. Nu mötte vi vår vän motvinden, den rev och slet i oss. Vi stångade oss mot Anneberg och här kände jag att backarna upp efter Anneberg bort mot Inseros skulle bli en plåga. Men dom andra två kroknade och helt plötsligt var det farbror Alm som drog hårdast. Göööött tänkte jag, nu grillar jag dom. Nu skall Fredrik få! Fredrik var till och med tvungen att smussla i sig en Maximbar.

Direkt efter Inseros ökade jag tempot för att killarna skulle få se vad lite träning ger. Jag lotsade dom fram i farter en bit över 40 km/h.

Men, antingen tillverkar Maxim grejjer som är av utomjordisk kvalitet eller så hade Fredrik blandat i rysspiller i sin bar, för nu vaknade han. Gick om och drog på i farter nära 50, och han dog aldrig, bara matade och matade. Både jag Enar började till slut leta efter fler växlar för att hänga med.

Efter Lindome rullade vi genom Kållered och tjötade oss tillbaka tillbaka till Mölndal. Samtalsämnet var givet - hur kan Fredrik vara så stark, han som var sååå dålig förra året med kaninben och uthållighet sämre än Claes Malmberg.

Det absolut mest knäckande var att han körde på andra däck än oss andra! Gissa vem som hade de fetaste grejjerna på sina hjul?
Tack för lektionen Fredrik och ditt extremt trevliga sällskap Enar.

Höll på att glömma, 8 mil blev det och snittet blev inte helt tokiga marsfarten 34.5 km/h. Slutet körde vi i mörker med lampor, magiskt vackert.

Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar