tisdag 26 mars 2013

Kvällsbus i Härskogen!

I helgen körde vi ganska hårt och både jag och Fidde körde löpträning igår (Enar löste korsord) och våra ben har inte haft en chans att återhämta sig.

MEN, vädret var ju underbart idag och för en gång skull var vindarna relativt lugna. Vi var tre Conticyklister som bara inte kunde motstå en kvällstur.


Vi samlades vid Kallebäck vid 16.30 och drog backen upp mot golfbanan och tuffade oss bort mot Landvetter. Nästan vid Landvetter kom Fidde på den briljanta idén att vända tillbaka och köra Hultabacken (som lär vara den brantaste i Göteborg). Vi körde lagtempo tillbaka och kriget upp började (själv stod jag över då mitt droppstativ välter om jag kör så branta backar). Fidde lurade Enar att det var en brant knäppa i början och sedan lugnt varpå Enar spurtade som en tok. Fidde som visste att det kommer en knäppa till kunde lätt passera en totalt utmattad Enar vid halva backen.

Cyklarna vändes sedan mot Härskogen och nu väntade den totala kränkningen. Från avfarten efter Härryda och till Lerum var det kränkkörning och vi turades om att vägga. Det var totalattacker i alla backar och benen segnade ihop mer och mer. Vi var tre vrak som rullade ner mot Lerum.

Sedan som i en dröm mötte vi den här krautrockaren:

 
 Ett minst sagt kärt återseende då mannen på bilden varit "lite krasslig" sista tiden.....

Skratten avlöste varandra och vi retades att vi var fler som körde då Enars fantastiska liknelse kom som fullständigt tog luften ur oss:
Martin, att cykla själv som du gör är lite grann som att runka, det går bra när man är själv, men det är ju mycket roligare och bättre att vara fler (jag undrar fortfarande om Enar menar att det är bättre att runka fler ihop eller?)!

Vi sa adjö och rullade hem. I Lexby efter att jag tagit en lång förning hör jag hur Fidde ropar:
Kom igen nu Enar!
Varpå de båda ställer sig upp och trycker av mig - det kallar jag kompisar...... Vi återförenades dock i Utby och Fidde lyckades döda våra ben med hejarop och övningar med hög kadens.

Nu mår mina ben riktigt dåligt.

Grymt kört idag, cykling har aldrig varit roligare än vad den är just nu!

Patric

1 kommentar:

  1. Ja det var en grymt fin kväll, förutom alla lager kläder man har på sig, isiga tår trots elvärmda sulor och att det skymmer före kl 20 så kunde man tro att det var sommarkväll.
    Hmmm, felciterad blev jag där i inlägget också, men det spelar egentligen ingen roll, det blev ju rätt kul dedär.

    /Enar

    SvaraRadera