måndag 2 september 2013

Helgen Conti helst vill glömma!

I lördags kördes det Triathlon på Tjörn och Contis juniorer ställde upp i hopp om medaljer. Erik hade under veckan boostat sitt självförtroende genom att gubbkränka. Fidde har väl aldrig haft realistiska mål och hans oreaslista mål grusades när han punkade redan vid starten på cyklingen. Eriks kropp visade sig lite för ung och vek då hans knä bad om lite vila (aj!) och Erik fick äta godis istället för att slåss med dom andra tjurarna!

Enar körde Bockstensturen och hade som mål att slå Tor Kruse. Tor var tvungen att vika ner sig då hans inte allt för unga kropp sviktade. Enar rullade i mål (med blodet forsande från hakan och en rejäl lårkaka då hans kysst styret) och kände sig som en vinnare när Tor möter honom med ett léende och säger:
- Visst du slog mig men du fick både tjej- och H50 stryk så nu mår jag bra igen!
SCHMACK så var Enar nerplockad på jorden igen och fick gräva djupt i fickorna för att hitta energi för att orka köra veteranlinjet på söndagen ihop med undertecknad.

Linjet på söndagen Enar H30 och jag i H40 började ganska hårt med ett första varv då alla verkade vilja stöta av den svagare delen av klungan. Andra varvet gick beklämmande långsamt och jag ställde mig upp för att skapa något strax före kantvindsrakan upp mot mål! Då small en eker på bakhjulet och det blev till att parkera i diket....
Enar fortsatte kriga men brände allt i de sista backarna utan att kunna skaka av sig den resterande klungan och korsade mållinjet som ett ärrat ras....

Vad gör vi nu?

Det får vi väl la se!
Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar