torsdag 26 september 2013

CX glädje!

Fick en ram av min bästaste polare Jonas och snickrade ihop min nya pendlare. Insåg i samma veva att denna cykel kan användas till CX.

Gjorde mina första stapplande försök i söndags på GCKs introcross och fick blodad tand.

Igår var det dags igen, med träning vid Slotsskogsvallen. Lasse, Tomas och Anton höll i en träning som var precis hur rolig som helst. I slutet av träning körde vi tävling (jag älskar tävlingar). Vi drog iväg och jag blev smärtsamt medveten om hur snabba och tekniska cyclocross snubbar det finns i staden. Efter en mjölksyra chock i början började jag hitta en rytm och kände att jag kunde börja gasa. Då trampar jag av kedjan..... (hemläxa!).

Längtar redan till nästa CX pass som blir på söndag, till dess skall jag nog ta av skärmarna och byta sadel.....

Gött att Fidde är i Stockholm på söndag och har ångest över att ha missat 2 timmars gränsen på Lidingöloppet. Igår var han bara elak och påstod att jag var sämst i världen på CX.

Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar