söndag 23 juni 2013

Lugnt distanspass - My ass!

Jag har varit sjuk några dagar med halsont och svaghet som främsta kännetecken.
Träna har jag inte kunnat så när Gabriels mail om ett lugnt distanspass idag med start 09.30 i Kungälv kom, blev jag het som lava. Viktor, fredrik h, fidde, enar och Erik skulle ju också med.

Men tänk efter nu Alm! Ett lugnt distanspass med dom här gubbarna? Vad trodde jag egentligen?

Det började med att Gabriel lurade mig vad gäller starttiden här i Torslanda så det blev toksolotempo till Kungälv. Sedan började kriget, det var fullt krig i tio mil. Vinden var vidrig men farten vart inte lidande av den. När vi (utskällda av kaptenen) pustade ut på kornhallsfärjan verkade alla rätt schletna!

Vi tre Torslandabor rullade hemåt i fortsatt krigstempo och jag kunde dö på gräsmattan hemma samtidigt som min fru serverade kaffe.

Helt grym tur med världens skönaste gubbar! Sjukt att se så samspelta pedalturturduvorna Viktor och Gabriel är just nu. Det blir något att bita i för raketerna Marcus och lunkan på sm!

Tack och godnatt, vi ses på onsdag kl 18, Ericsson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar