lördag 8 juni 2013

Hjälp! Jag har blivit randonör!

Leo den spjuvern ville lufta benen inför den stundande turen runt sjön nästa helg. Han kallade in sina conticyklister för att få sällskap!

Dagen började i elände då min mage strejkade. Jag fick i mig en rostmacka och blev sedan sittande framför den andra. Jag ville äta den och ett par till, jag borde äta mer men kunde inte. Det blev istället ett gäng besök hos porslinspolisen. Tiden rann iväg och jag hoppa i mitt vita sommarställe. Under hela turen krånglade magen!

Då vi är i stugan i helgen blev det alpin start så när jag mötte upp det här gänget var jag uppvärmd och klar för dragjobb!
Vi rullade söderut mot Lindome sedan österut mot bollebygd. Alla hjälptes åt med farthållning via sköna tiominutersförningar. Bäst pace fick vi av bonden som med sin traktor med släp körde i 45 knyck mellan hällesåker och hällingsjö!

Mysfika vid motorvägen Alingsås!
Nu drog vi norrut mot sollebrunn och rätt in i motvinden hem! Tappert drog vi i ett gött tempo och emellanåt hördes små glädjeskrik!

Jag körde rakt fram mot stugan i sillvik när dom andra svängde upp mot Bergsjön!

Tillsammans körde vi 16 mil på 4 timmar! Jag fick till slut ihop 23 mil vilket förvandlar mig till randonör - gubbrandonör!

Jag vågar inte beskriva hur skönt det var att docka poslinsfabriken hemma efter typ 6 timmars knipande..... Nu har jag dessutom ätit så energibalansen är återställd, kunde bara äta en bar och en gel idag. Hörde hela tiden fiddes röst "ät inte, ät inte - tänk på vikten"!

Lätt och trött har jag dunkat i mig tillräckliga mängder rosevin för att glömma motvinden och bara komma ihåg allas snygga förningar (och tighta rumpor)! Ett pass att minnas!

Tack Leo, Peter, Niklas och Mikael! Idag visade ni hårt killar i svart kan köra!

Alm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar