torsdag 2 maj 2013

Skit i kedjan....

Idag ville jag ut och rulla och skrev om det på BCK.

Stekte pannkakor i rena vansinnestakten för att för hinna föda ungarna,, gå på toa, dra i mig kaffe och ett knapra ett gäng pankisar själv och så i lycran.

Körde som en idiot till Ericsson och möts av cyklistvägg. Herrejävlar vad folk som nappat på tråden.

Börjar höra mig för vad killarna tänkt sig och berättar om mina planer. Ganska snart tar Erik Jedvik ner mig på jorden genom att förklara att det är HCK som har SUB kväll och ingen utomstående är välkommen (speciellt inte Conticyklister som av gammal vana rycker sönder allt och alla). Här skulle det tränas på kedjekörning.....

Börjar nu få panik och springer omkring bland alla cyklister och försöker hitta NÅGON som tänkt köra med mig. Hittar EN och det är tok-Erik (slaktaren från Mölnlycke). Smakar på vinden och inser att det blir nog inte som jag tänkt mig. Går med fram till Erik, lägger huvudet på sned och tilltalar honom på det mest sensuella sättet jag kan och frågar med len röst:
Om vi sköter oss jättefint i klungan, får vi åka med er då?
Får en nick och suck till svar.
ERIK! häng med nu, för nu skall du fanimej få lära dig köra belgisk klunga!

Vi rullade med HCK och deras sub8 grupp ner och runt Fjärås. Hade riktigt trevligt och det bjöds faktiskt på några "fri fart" sträckor.


Jag/vi tog tillbaka lite av Contis heder i HCKs ögon, för vi skötte oss riktigt bra.

Erik, du var sötast i klungan, och jag såg att du hela tiden ville sprätta men tyglade dig - ville väl inte få gubbskäll av mäster Alm.



Gött och hej!

Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar