torsdag 30 maj 2013

Nu kan jag sälja cykeln!

Efter dagens pass konstaterar jag att cykling inte kan bli bättre än så här! Årets tur och cykeln kan säljas eller ställas in i källaren.

Mina ben ville gå i förtidspension efter gårdagens drabbningar med Fidde och gänget. Till Ericsson kändes det INTE bra, ville hem igen.

Erik och Stickan slöt upp och vi konstaterade att Stickan var fulast, Erik yngst och jag äldst sedan rullade vi iväg.

Vi hamnade snart i ett tempo där vi gick runt på 5-10 minuters förningar i ett tempo som kändes gött. Både Erik och Stickan var starka och cyklade snyggt och i ett jämnt tempo (tack Fidde att du inte kunde komma). Vi passerade ställen som Kungsbacka, Ålgårda, Sätila, Hyssna (fikastopp), Bollebygd, Alingsås, Gråbo, Partille. Sammanlagt fick vi ihop 16 mil ihop på 4 timmar och 30 minuter. Alla bidrog till skön fart ända tills Stickan fick kramp och vi fick stanna så han kunde stretcha.

Så här fånig såg han ut!
Jag tror att den här killen hade sin livs bästa dag med två män som berömde honom och han kunde koncentrera sig på att bli brun och snygg.

Men gladast var nog ändå jag för idag njöt jag av värme, cykling och två underbara vänner. Jag cyklade ut till sommarstugan direkt och därför ihop hela 19 mil totalt idag - mumma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar