onsdag 15 maj 2013

Ett pass med extra allt!

Idag samlades dom hårdaste!

Vi var bara fyra stycken som slöt upp (resten var väl hemma och vilade för att det gick lite fort igår... (dom som tävlade mtb DM i Lindome var förlåtna, men det är knappt).

Vi rullade söderut i en vind som stundtals kändes som ett skämt! Efter Lindome drog vi igång ett lagtempo som rullade på fint ner till Kungsbacka. Lugnt genom Tölö till kvällens nästa utmaning - styrkeintervall upp till Ubbhult, allt i en vind som rev och slet sönder all form av tempo. Gabriel tyckte vi var fullblodsidioter som körde tunga intervaller så här mitt i tävlingssäsongen (men det är lite så vi jobbar i Conti...). Gabriel gick nu över till någon form av fånig gerillacykling....

I Ubbhult enades vi om att skippa Contiutmaningen och istället rulla via Hällingsjö i ett långt lagtempo i måttligt hög fart så att vi kunde njuta av den varm kvällen.

Det gick väl sådär.....

I första backen efter att jag tagit en lång förning attackerade Gabriel och Fidde. Helt okej om man sedan slår av på tempot, men mina bästisar valde att fullfölja attacken. Sigge som försökte haka på försvann också iväg. Solo körning från Hällingsjö - kul? - NOT! Först efter Inseros saktade mina före detta kompisar in och trodde att vi skulle kunna försonas via någon form av klungböghög! Icke!  Alm fortsatte sin solocykling. Fidde försökte nu med en ny taktik! Han cyklade ikapp och försökte överösa mig med komplimanger (och jo, det lyckades nästan).

I Lindome svängde vi sedan in för att se hur det gått för pojkarna i skogen och det var först när jag såg Trampen Martins vackra ansikte som jag blev på gott humör igen. Även Enar såg i skenet av kvällens händelser snygg ut!

I lördags när jag cyklade med Jonas G tackade jag nej till bullar, måste ju tänka på vikten, men nu är jag tillbaka i synd och tröstäter.....

Tack Gabriel, Sigge och Fredrik för ett pass i årets hårdaste vind, på årets varmaste kväll och med årets suraste gubbe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar