tisdag 28 maj 2013

Mölndal outdoor är kungar!

Med slitna ben efter Kinnekulle och en Varbergsrunda med vätterngänget så drog jag till Råda för att köra deras träningstävlingstrihatlon. Sedan fanns det hopp att få möta Lunkan för första gången på triatlhonarenan. Men Mattias lyste med sin frånvaro, jag tror han var lite rädd för det kalla vattnet. Men knepet är att doppa pungen fort för då blir lidandet inte så utdraget.
Jag blev lite mobbad för min neoprenluva men jag vet att alla andra bara var avundsjuka. Det finns väl ingen som gillar att frysa om huvudet? 










Starten gick och jag låg bra med, hade inte så bråttom, jag låg fint med i bubblorna och lät dom andra dra. Något har man lärt sig från cyklingen :-) (det kanske finns hopp för mig). Upp ur vattnet som fyra, men tappade några platser i växlingen. Man vill ju gärna ha torra goa strumpor på sig. Hade lämnat benen på toppen av Kinnekulle kändes det som. Men jag sa till mig själv att "sluta lipa din lille fjolla! Patric cyklar ju fortare". Så jag pinnade på och drog ifrån dom andra och fick en fin ledning. Det var nog tur det för på löpningen krånglade magen järnet och det var nära toabesök några gånger i någon väl utvald buske. Jag höll undan och kunde ge en high-five till min systerdotter Wilma som har sin fabror som idol. På slutet blev det en kullerbytta in i mål. Snabbt in på toan och det var riktigt gött.


Ett mycket stort tack till Mölndal outdoor som fixar denna sjukt grymma tävlingsträning sista måndagen varje månad. Det är värt att komma bara för att höra Ted Ås grymma trumvirvel när priserna skall delas ut. 

Jag anser att jag vann på VO över Lunkan och drar ifrån ;-).

Till sist några rader om Kinnekulle. Jag var med och körde av Patric vilket var ett av målen för dagen. Satt med fint i backen men hade lite för stor respekt för den. Till nästa år så ska det köras hårdare. Jag drog in dom första prispengarn till conti i år med min tionde plats. Martin skyllde på att han hade ont och vill jag upplysa Trampen om att han hellre satt hemma under korkeken och luktade på blomorna än att bli kränkt av mig i backen i Kinnekulle!

Fredrik


Här är bilder från råda triathlon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar