måndag 11 februari 2013

Ny dag, ny träning!

Tänk att det kan finnas så många goa träningskompisar i vår lilla stad!

Idag snappade jag upp Jim Bergs förfrågan om träning, vi bestämde kl 10 utanför HCKs lokal på Hisingen.

Jim Berg, Mattias Reck, Kristoffer Creutz och Rasmus Olsson var alla sugna på ett distansträning.

Vi rullade iväg upp mot Kungälv i behagligt tempo. Väl i Kungälv valde vi älv-sidan upp mot Diseröd för att där vända tillbaka till Kungälv via Diseröd. Här var det första gången som benen fick bekänna färg när Mattias började trycka på för att se vad en gammal gubbe har i benen. Jag vägrade ge mig trots mtb med 2.35 feta dubbdäck (och rätt mycket mjölksyra...).

I Kungälv tog vi en fika som var välkommen då tårna fick en chans att möta livet igen.

Efter fikat tappade vi Creutz och Olsson som valde egen väghem efter tekniskt debackel. Nu ökade tempot och vi rullade ppå för att hålla kylan i schack. Nära Göteborg tittade solen fram och helt plötsligt kändes det som vår....

Tack alla för ett otroligt bra och roligt pass. Ert sällskap gjorde min dag!

Ni kommer alla vara i fin fin form när ni kastar alla vinttäta kläder till våren och låter vinden virvla runt era nyrakade ben - jag längtar redan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar