torsdag 21 februari 2013

Huvudkränkombudsmannen!

Visste ni att Sveriges huvudkränkombudsman kör för Conti CK och bor i Göteborg. Han heter Fredrik Gustavsson och är en ganska snäll kille egentligen, men när det kommer till träning är han ett elakt monster.

Jag körde ganska hårda intervaller igår på trainern och ringde idag till huvudkränkombudsmannens växel och blev kopplad direkt till Fredrik. Hans sekreterare förstod ganska snabbt att här är det en kille som verkligen behöver bli kränkt, och det snabbt.

Efter lite konsulterande gav Fredrik mig rådet att köra 20x60sek med 2 min vila mellan varje. Gött tänkte jag då det inte lät speciellt jobbigt. Jäklar vad fel jag hade....

Huvudkränkombudsmannen hade rätt även denna gång och fick smaka styrlinda så hårt att till och med slangen gav upp den sista intervallen. Så imorgon blir det till att gå ner till Bikeplace och köpa nya!

Tack Fredrik, jag vet inte om jag gillar eller ogillar dig? Ringer nog din sekretare imorgon igen efter att ha kommit hem från löppendlingen!

Ha det gött alla därute, kör hårt i helgen för snart är det vår!

Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar