onsdag 13 mars 2013

Skidor,löpning och cykel porr!

Vägen till att sänka sig själv!

Drog i gång i fredags med 6,6 mil längdskidor i ett underbart vackert Idre. Det var lätt den finaste längd dagen jag har varit med om -15 på morgonen med klarblåhimel och strålande sol, under dagen steg tempen till -5 och jag ville aldrig sluta. Men efter 4,6 mil utan mat vatten och med hård körning i stigningarna var det tom tank. Fem hamburgare senare så var det dax att åka igen och nu anslöt brossan som var pigg som ett as i armarna efter villat på förmidagen. Så efter ha liggat 2 mil på rulle så bestämde han sig för att plåga mig i den sista 4 k klättringen upp till skidstadium fy fan vad jag led men allt för mycket stålthet stog på spel så i sista branten fick jag 20 cm på det lilla äcklet som jag höll till toppen. Så Erik sug!


Lördag morgon kändes det att disco musklerna (armarna,bröst och andra onördiga muskler för en cyklist.) hade fått jobba. Men det var bara till att spotta på den och ta sig upp till spåren. När jag och mongo Erik komm upp till skidstadium så visade det sig att det var tävling på G. Bursjö open 15 k klasisk med indviduell start med en min mellan åkarna. Fan vad nice tänkte vi och anmälde oss, det enda jag tänkte på var nu blir det stryk av brossan. Jag drog i väg blodsmak i första backen men det var bara till att intala sig vill du ha stryk av brossan din fjolla. Det var en sjuk tuff bana som avslutades med nästan 5 k upp för och fästvallan sen vasan var borta sen länge så det var bara till att staka. Jag kom på en andra platts och Erik som är lite klenare kom bara på en tredje platts. Det finns inga fotton på pallen för min tjej tyckte det var skönare i värmestugan, så mycket bryr hon sig :-). På eftermiddagen så gled jag två mil till och bara solade och hade det nice.



Söndag 15 k löpning i längdspåren med 5 kg ryggsäck och ett kilometertempo på 4,35 min. När jag kom upp till skidaläggningen fick jag den äckligt smarta iden att köra en minuter intervaller upp för backen men efter tio stycket var jag hel död och gick ner inan toppen var knäckt så 1-0 till backen.

Måndagen bjöd på två timmar cykling 6,8 mil och en timme simning med mölndal outdor.

Tisdag så blev det en fin tur med mumien Martin som hadde sin "tunga" pendlarcykel med kolfiber och grejer. Det roligaste var när det börja snö och alla som känner Martin vet att han knapt går ut när det är mulett och 20 plusgrader. Men fan vilka sygga ben han har hadde nästan glömt hur sexiga dom är under vintern. Så dom 8,3 milen kändes knappt när jag satt med halv fjong och njöt. En stor kram till dig martin för ditt trevliga sälskap, det är mycket trevligare att cykla med dig en Patric.

Onsdag storkränkning av patric stog på schemat idag. Sagt och gjort! Du får komentera om du vill Patric. Men för din skull så skriv jag inte mer :-) 

Fundrar på om det ska bli till att självkränka sig till smulor med en leo tur i kväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar