tisdag 25 juni 2013

Måndags Triatlhon.

Sista måndagen i varje månade innebär Triatlhon på Råda, som anordnas av Mölndal outdoor. När jag kom dit så möttes man av ett folkhav. Så jag fick den stora äran att hjälpa till att ta betalt och dela ut nummerlappar. Hundra nummer lappar tog slut fort sen så var det bara till att göra egna.

Hann precis ner till vattnet och starten efter letande av glasögon och annat fippel. Förra gången hade jag den stora äran att vinna, men igår var det mer en kamp om att inte lägga sig ner och dö. Simmade som en kråka, cyklade som en ko och sprang är synd att säga att jag gjorde, men i mål tog jag mig slagen av Ted Ås och Martin Flinta.

Jag vet inte vad pojkarna i Kungälv gjorde med mina ben i söndags. Men kändes som de var kvar på Konhalls färja tillsammans med den glada kaptenen som såg att vi inte kunde cykla utan stödhjul och därför tvingade oss leda cyklarna. (Han kanske såg Jim Berg när han välte som en fylle hund när han skulle på färjan förra gången :-).)

Erik körde bra igår men klagade också på trötta ben så det måste vara något med luften på Hisingen. Eller så är det bara så att vi i familjen Gustafsson är sjukt klena, och borde krypa tillbaka under den sten vi kom från. Nepp nu ska jag fan vila en dag eller två så man kanske kan hitta lite ork till Västboloppet på söndag. Om jag har riktigt tur så kanske jag kan hitta min tand som jag tappade i en krasch med en gran på ett av gruspartierna på förra årets upplaga.

Ett jätte stort tack till Mölndal outdoor som fixar och trixar sjukt bra.

Här är lite nice bilder från i går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar