söndag 21 april 2013

Det var ju roligt.

Det värmde att det var så många som vill fira min födelsedag i lördags, genom att försöka kränka mig. Men det blir bara svårare för er att kränka mig nu när jag bara är två år från den gyllene åldern trettio. För alla vet väl att när man fyller trettio så växer låren och watten kommer gratis, så enkelt är det bara.
 
Det blev en fin tur i lördags med go fika och gött tjöt i klungan. Hellbikers radade upp sig väl i slutet in mot Mölndalsbro för att göra ett fint spurtuppdrag för Kängan. Men det bar inte hela vägen och de åkte av. Efter passet så kom de fram till att de hade slarvat med bäkpressen i vinter. För som alla vet, så mäts alltid styrka i hur mycket man bänkar. Så de rullade direkt till gymmet för att bygga lite, för vinnst är det enda som räknas nästa gång. 

Det blev en fin runda på 95 k och ett snitt på ca 35 km/h. Men vad fan hände med medvinden hem, om nu vinden ska vända så ska det vara åt rätt håll! Så vinden får ett fett minus och borde ta sig en funderare över vad den håller på med.



Som ni ser på bilden så har Hellbikers kört på bra med bänkpress. Den enda som slarvat är Sulan.

Mycket bra kört av alla i lördags. Och som alltid när Conti kör splittrad klunga i mål :-).

I morse vaknade jag och kände mig yngre än någonsin så det var med lätta ben jag smög upp och gjorde frukost. Sen lastade jag in TT biken i bilen för att bege mig ut till Kungälv. 
Jag kände mig lite ensam i svart bland alla Kungälvare, men vad gör det när man har Aeroben (för alla vet att Aeroben är det nya svarta). 

Enar hade lagt upp taktiken för mig idag och den var enkel men smart. Den gick ut på att mixtra med de andras cyklar och när de meckade så skulle jag bara fortsätta. Sagt och gjort...
Det är hårda gubbar och pojkar i Kungälv och Aerobenen fick jobba väl! Men det känns gött att ha skavt in TT biken, men efter tio mil så hade pungen fått sitt :-). Så det smakade mycket gott med en kaffe och bulle i solen hos mysgubben Vicktor. 

Har lärt mig att jag måste köra mer på dyngen av Lunkan och Mackan, för att få lite muskler på benen. Men jag gillar mina spinkoben, ni ska bara veta hur fina de är i klänning.

Tack för att man fick hänga på idag. Till alla som ska köra Hammarö, ta med er lasso så ni kan fånga in Kungälvarna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar