söndag 7 april 2013

Conti goes hard, extrem hard!

Tre ensamma contiister mötte ett gäng hårda Team Kungälvare idag för en batalj som sent skall glömmas.



Först lite rullande upp till Kungälv. En liten genomgång om rutten och hur vi skulle köra. Enkelt, norrut, västerut, söderut. Lagtempo med fullt krig i backarna....



En gammal man (Patric) behövde tänka strategiskt för att hänga med. En mellan gammal man (Enar) körde hårt och svarade på det mesta och en ung man (Fidde) utmanade allt och alla hela tiden (någon som är förvånad?) - och gjorde det förbaskat bra dessutom.



Hårt blev det och tempot var stundom knäckande hårt. Hårdast på platten var idag Ekh, Lomander, Larsson och Torstensson (och givetvis Fidde). I backarna var Ekh och Fidde hårdast. Spurterna vart något mer jämna beroende på om dom var uppför eller på platten. Ekh, Fidde och Torstensson tror jag var hårdast då (vet inte riktigt då jag lite mer bakifrån betraktade skådespelet).



Dagens solklara självkränkspris fick Nyströms pöjk då han gång på gång körde sig in i mjölksyrehimlen (ta i allt, bånka, vila, ta i allt, bånka, vila osv).



Tack Team Kungälv för ett onödigt roligt och behövligt hårt träningspass. Såna här kör vi gärna fler (eller vill vi det???).


Idag blev det närmare 13 mil för mig och sedan jag gick på påsklov på skärtorsdagen har vi avverkat nära 75 mil ihop (jag, Enar och Fidde). Det har blivit otroligt många skratt och långa stunder av rent lidande vilket åtminstonde jag kommer tänka tillbaka på under säsongen för att ösa inspiration och glädje ur.

Patric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar